Saturday 13 August 2011

# I Love You All My Chinese Friends :)

black shirt infront : mas mas , hee 

white shirt: keng wang ying #
photograper

swee fang , always be here when
i need!

        


wang ying is a really really like capture pic
heeee :)






        Heyy..ni gambar kenangan aku dan kawan kawan aku yang tak pernah aku lupakan sampai bila bila..Tiba tiba aku terasa nak meluahkan apa yang aku rasa sekarang. Nak kata apa yang aku nak katakan dari dahulu lagi...
        
        Sebenarnya, kadang kadang aku terasalah jugak dengan sikap kawan aku yang melayu ni. Aku ni macam bahan hanya untuk diorang katawakan.. Tetapi, kawan kawan chinese aku tak pernah nak mengherdik aku macam diorang,tak pernah nak menghina aku di depan-depan orang. Sebetulnya aku malu, siapa yang tak malu bila kawan sendiri bahankan kawan sendiri. Tape, selalunya aku paham.. Tapi, bila dah selalu sangat aku terasa macam hina sangat ke aku ni ? buruk sangat ke aku ni ? sampai pelajar laki pun anti aku kenapa ? sebab aku ni mulut banyak ? sebab aku selalu bising ? sebab aku selalu buat korang marah ? atau sebab aku ni tak secantik, dan korang yang laki ni kawan aku, tak layak lah tegur aku en ? macam tu ? dengan aku jea mesti nak gaduh , ngan kawan yang lain okay jea .. hurmm ..


         Sebab tu dalam facebook aku tulis, kawan dengan cina lebih baik dari kawan dengan melayu, tapi aku kawan dengan chinese tak semestinya aku akan ikut semua tingkah laku diorang, aku pun jaga jugak batas-batas pergaulan. Dan diorang lebih memahami ! <WTH> Sebabnya, orang chinese ni bila berkawan dia takde lah nak memilih sangat. Sebab tu aku suka, dan satu lagi bila diorang berkawan dengan melayu diorang macam bangga bila ada kawan yang boleh berbahasa dengan diorang dalam bahse chinese. Dan bila aku ada problem ke , diorang setia mendengar dengan ekhlas walaupun agak tak paham cerita sebenarnya. Diorang pun selalu ajak aku kemana pun diorang pergi , tapi taklah sampai ke kuil atau gereja pun diorang ajak,haiihhh ! Diorang pun tau jugak apa yang baik apa yang tidak pada orang melayu ni. Aku takdelah maksudkan melayu yang macam tu yang kesemuanya. Cuma sesetengah pihak yang berkenaan , yang selalu memilih dalam persahabatan. 
Tengok ni, aku happy jea dengan diorang. NOT all this , but i have manymore chinese friends . Their are too busy when this day , so they all not going too ! its okayy . Never forget this moment . Never falling apart . heee :)

        
     #jangan salah paham kepada melayu yang aku maksudkan tu, cuma sesetengah yang aku kenal jea larrh. Weyh , kawan mana yang tak terasa bila kawan sendiri hina kawan. Korang engat hati aku ni hati plastik yang boleh digurau-gurau dengan sengaja kea ? #ohtidak!


        


        #huh, penat taip. jap lagi nak updated lagi :)
        ~ada motif kea nak kasi tau ni ? =='